Abstract:
În învățarea limbilor străine, erorile/greșelile sunt inevitabile, iar modul de abordare a acestor
erori este prima problemă cu care se confruntă orice profesor de limbi străine. În acest sens, unul dintre
obiectivele principale ale cadrelor didactice ar trebui să fie acela de a afla ce gândesc elevii/studenții
despre corectarea erorilor și despre influența acestora asupra învățării limbilor străine. Profesorii ar trebui
să acorde atenție atitudinilor și opiniilor studenților pentru a menține motivația lor și pentru a le
îmbunătăți rezultatele, făcându-i conștienți de erorile/greșelile lor. Profesorii și elevii/studenții ar trebui să
comunice în mod clar pentru a afla ce fel de abordare/metodă a corectării erorilor aduce avantaje
elevilor/studenților și contribuie la învățarea limbii străine. În acest sens, cercetătorii consideră erorile ca
dovadă a contribuției pozitive a studentului la învățarea limbilor străine, mai degrabă decât ca un semn al
incapacității elevului/studentului de a stăpâni noua limbă, așa cum mulți profesori îl văd. De aceea,
corectarea erorilor este considerată unul dintre cele mai importante aspecte ale învățării și predării limbii
străine, care necesită cercetări suplimentare.