Motivația umană se află în centrul multor activități umane, în ultimii ani manifestându-se un interes din ce în ce mai
mare pentru studiul motivației, așa cum ne putem da seama din preocupările numeroşilor autori contemporani. Teoria auto-
determinării (SDT) este o teorie motivațională a personalității, dezvoltării și proceselor sociale care examinează modul
în care contextele sociale și diferențele individuale facilitează diferite tipuri de motivație, în special motivația autonomă
și motivația controlată și, la rândul său, conduce la învățare, performanță, experiență și sănătate psihologică. Pentru un
profesor este foarte important să-și stabilească obiective clare în raport cu abilitățile și nevoile elevului și să contureze
un sistem de recompense al cărui scop pe termen lung este interiorizarea motivației pentru învățare. În articolul nostru
încercăm să subliniem necesitatea utilizării tehnologiilor didactice bazate pe tehnici expresiv-creative, prin care să creștem
nivelul de autodeterminare și implicit al motivației intrinseci de învățare.
Human motivation is the focus of many human activities, in recent years there has been a growing interest in the study
of motivation, as we can relate from the concerns of many contemporary authors.
Self-determination Theory (SDT) is a motivational theory of personality, development, and social processes that
examines how social contexts and individual differences facilitate different types of motivation, especially autonomous
motivation and controlled motivation, and in turn leads to learning, performance, experience, and psychological health.
For a teacher, it is very important to set clear goals in relation to the student's abilities and needs and to outline a reward
system whose long-term goal is to internalize the motivation for learning.
In our article we try to emphasize the need to use didactic technologies based on expressive-creative techniques, through
which to increase the level of self-determination and implicitly of the intrinsic motivation for learning.