În articol este elaborată problematica violenței școlare din perspectiva cauzalității și a factorilor de risc implicați în
acest fenomen.Violența școlară reprezintă latura întunecată a realității din sfera interacțiunilor sociale specifice vârstelor
școlare. Ideea existenței unei baze biologice și a unei predispoziții către agresivitate nu reprezintă echivalentul ideii
conform căreia unele ființe sunt programate a fi violente. Violența este rezultatul unor influențe biologice, dar, în mod
deosebit, a unor influențe situaționale și de mediu. Determinând cauzele generatoare de violență și factorii de risc
implicați și verificând măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor se pot identifica fie
modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menținerea sau cu transformarea atitudinii în raport cu normele
școlare, fie se pot dezvolta programe ample destinate managementului conduitelor agresive. Violența școlară necesită o
abordare obiectivă menită să identifice acele soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării acesteia.
This article approaches the issue of school violence from the perspective of causality and the risk factors involved in
this phenomenon. School violence represents the dark side of reality in the sphere of social interactions specific to
school ages. The idea that there is a biological basis and predisposition to aggression is not equivalent to the idea that
some beings are programmed to be violent. Violence results from biological influences, but especially from situational
and environmental impacts. By identifying the causes of violence and the risk factors involved and verifying the extent
to which the level of aggression affects the students' behaviour, individual treatment methods can be identified, which
culminate in the maintenance or transformation of the attitude about school norms, or programs can be developed
intended for the management of aggressive behaviours. School violence requires an approach aimed at identifying those
solutions that can be sought in order to prevent and reduce it.