Abstract:
Emotivitatea este o componentă integrală a textului. Aceasta se observă
la două niveluri ale textului: la cel de conţinut şi la cel de exprimare. Conţinutul emotiv
apare în părţile de bază ale textului, ceea ce înseamnă că se include în partea cognitivă a
textului şi în strategia pragmatică utilizată de autor. La nivel de exprimare emotivitatea
este lineară şi apare în text fiind redată de mijloacele lingvistice şi textuale ce marchează
emoţii.
Emotivitatea se regăseşte în texte ce reprezintă toate stilurile funcţionale de bază
ale textului literar (ştiinţific, de afaceri, publicitar, artistic), însă specificul emotivităţii e
determinat cu ajutorul noțiunilor fundal emotiv, tonalitate emotivă şi expresie emotivă.
Scopul acestei lucrări este de a determina parametri emotivităţii textuale, iar cerce-
tarea se bazează pe teoriile savanţilor V. Shakhovschy, S. Ionova, V. Bolotov, C. Caffi,
W. Janney şi K. Oatley.