Mijloacele de informare în masă din RSS Moldovenească, în configuraţia lor de atunci, reprezentau expresia concentrată a ideologiei oficiale a regimului sovietic. Activitatea lor era orientată să facă agitație, propagandă și să educe/ reeduce masele în spiritul patriotismului sovietic şi al internaţionalismului proletar. Deși activitatea presei sovietice era încorsetată în standarde extrem de rigide, iar producția acesteia era intens cenzurată, jurnaliștii reușeau (ce-i drept, circumspect) să „dilueze” conținuturile ideologice și să le umanizeze. Umanizarea presei sovietice se realiza prin intermediul informaților de natură utilitaristă și/ sau de divertisment, precum și datorită materialelor socioculturale personalizate, care în mod deosebit sensibilizau publicul. Jurnaliștii căutau să umanizeze modalitățile de abordare a realității, să animeze producția jurnalistică și să o apropie de oamenii de rând, folosind pentru realizarea acestor obiective de referință diferite practici de umanizare.
Considering their configuration, the mass media in the Moldovan SSR represented the concentrated expression of the Soviet regime’s official ideology. The activity of the press was oriented to make agitation, propaganda and educate/reeducate the masses in the spirit of Soviet patriotism and proletarian internationalism. At the same time, the activity of the Soviet press was organised according to extremely rigid standards and its production was intensely censored. The journalists tried to “dilute” the ideological contents and they were succeeding to humanise them. The humanisation of the Soviet press was achieved through utilitarian and entertainment information, as well as through personalised sociocultural journalistic materials, which sensitised the public. Journalists searched to humanise the ways of approaching reality, to animate journalistic production and to bring it closer to ordinary people, using different humanisation practices to achieve those goals.