The article is a theoretical study of the concept of competence for healthy lifestyle, approached through the prism of Health Education, as well as aspects of the development of competence for healthy lifestyle for young school children through the prism of school-family partnership. The competence for healthy lifestyle can be formed and developed through health education, and can be valued in the school and in the family, because, the school can develop the competence of a healthier way of life more at the theoretical level, but the family has the task to implement and develop it at a practical level, the result being the formation, development of a pro-health culture and the improvement of health through concrete responsible actions at the physical, mental, social level.
Articolul prezintă un studiu teoretic al conceptului de compentență pentru modul sănătos de viață, abordat prin prisma Educației pentru sănătate, fiind prezentate aspecte ale dezvoltării acestei competențe la elevii de vârstă școlară mică prin prisma parteneriatului școală-familie. Competența pentru modul sănătos de viață se formează și se dezvoltă prin intermediul educației pentru sănătate, ce este valorificată atât în cadrul școlii, cât și în cadrul familiei, deoarece, pe lângă faptul că școala poate dezvolta competența pentru un mod sănătos de viață mai mult la nivel teoretic, familia are sarcina de a o implementa și dezvolta la nivel practic, rezultatul fiind formarea, dezvoltarea unei culturi pro-sănătate și îmbunătățirea sănătății prin acțiuni responsabile concrete la nivel fizic, psihic, social.