FORMAREA CITITORULUI DE LITERATURĂ ÎN RAPORT CU TELEOLOGIA ŞI CONŢINUTURILE EDUCAŢIEI LITERAR-ARTISTICE

Show simple item record

dc.contributor.author Şchiopu, Constantin
dc.date.accessioned 2016-04-13T08:53:06Z
dc.date.available 2016-04-13T08:53:06Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ŞCHIOPU, Constantin. Formarea cititorului de literatură în raport cu teleologia şi conţinuturile educaţiei literar-artistice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9 (89), pp. 93-98 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-89-2015/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/593
dc.description.abstract În articol este abordată problema privind formarea elevului-cititor în raport cu teleologia şi conţinuturile educaţiei literar-artistice. Iniţial, se face o trecere în revistă a mai multor opinii ce aparţin diferiţilor metodişti cu privire la importanţa, scopul şi modul de studiere a literaturii în şcoală. Pornind de la teoria lecturii (P.Cornea), de la teoria receptării (W.Iser, H.R. Jauss), de la teoria educaţiei literar-artistice (Vl.Pâslaru), autorul scoate în evidenţă mai multe lacune atestate în procesul studierii/receptării literaturii în şcoală. În continuare, sunt propuse un şir de repere metodologice privind stimularea la elevi a interesului de lectură, interacţiunea dintre explicare, comprehensiune şi interpretare. Este oferită o tipologie de sarcini extratextuale, intratextuale şi intertextuale care contribuie la receptarea adecvată, creativă a operei literare. en
dc.description.abstract In this article there is insisted on developing the reader-stu dent in relation to teleology and literary-artistic education. First of all there are pointed out a couple of opinions belonging to different methodists, about the importance, goal, and the way of examining literature in school. The author is highlighting some gaps that are attested in the process of study/reception of literature in school. In his research he is based on the lecture-theory (P.Cornea), on the reception theory (W.Iser, H.R. Jauss), on the literary-artistic theory (Vl.Pâslaru). Further, there are suggested some methodological clues that stimulate the student interest toward reading, th e interaction between explanation, understanding and interpre- tation. There is also provided a typology of extratextual, intr atextual and intertextual task s that contribute to adequate, creative literary work reception.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject literatură en
dc.subject operă artistică en
dc.subject receptare en
dc.subject cititor en
dc.subject educaţie literar-artistică en
dc.subject sarcini en
dc.subject exerciţii en
dc.subject artistic literary-work en
dc.subject literary-artistic education en
dc.title FORMAREA CITITORULUI DE LITERATURĂ ÎN RAPORT CU TELEOLOGIA ŞI CONŢINUTURILE EDUCAŢIEI LITERAR-ARTISTICE en
dc.title.alternative DEVELOPING THE LITERATURE-READER IN RELATION TO TELEOLOGY AND LITERARY-ARTISTIC EDUCATION 2015 en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account