CONCEPŢII FILOSOFICO-PEDAGOGICE ÎNTRE MODERNISM ŞI POSTMODERNISM

Show simple item record

dc.contributor.author Guțu, Vladimir
dc.contributor.author Țurcanu, Carolina
dc.date.accessioned 2016-04-12T09:08:22Z
dc.date.available 2016-04-12T09:08:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation GUŢU, Vladimir, ŢURCANU, Carolina. ConcepţiiI filosofico-pedagogice între modernism şi postmodernism. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9(89), pp. 3-9. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-89-2015/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/588
dc.description.abstract Articolul este dedicat analizei diferitelor concepţii filosofico-pedagogice ale instruirii din perspectiva modernităţii şi postmodernităţii. Fiecare concepţie este analizată în plan sincronic şi diacronic, fiind evidenţiate punctele tari şi punctele vulnerabile ale acestora. Importantă este încercarea autorilor de a deduce valenţele metodologice ale acestor concepţii în vederea dezvoltării politicilor de instruire la etapa contemporană. În acelaşi timp, sunt formulate două probleme care cer investigaţii speciale şi dezbateri ştiinţifice. en
dc.description.abstract This article is dedicated to the analysis of different philosophical and pedagogical conceptions of modernity and postmodernity training in perspective. Each design is analyzed in synchronic and diachronic plan, highlighting strengths and their vulnerabilities. Important is trying to infer methodo logical valences of these concepts to develop training policies at the contemporary stage. At the same time, it ma kes two problems that require special investigations and scientific debate.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject logocentrism en
dc.subject empiriocentrism en
dc.subject tehnocentrism en
dc.subject behaviorism en
dc.subject umanism en
dc.subject problematizare en
dc.subject euristică en
dc.subject instruire en
dc.subject învăţare en
dc.subject concepţie en
dc.subject modernism en
dc.subject postmodernism en
dc.title CONCEPŢII FILOSOFICO-PEDAGOGICE ÎNTRE MODERNISM ŞI POSTMODERNISM en
dc.title.alternative CONCEPTS PHILOSOPHICAL PEDAGOGY BETWEEN MODERNISM AND POSTMODERNISM en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account