REVALORIFICAREA TEZAURULUI FRAZEOLOGIC ÎN TEXTUL PUBLICISTIC ACTUAL

Show simple item record

dc.contributor.author Molea, Viorica
dc.date.accessioned 2016-03-16T12:25:24Z
dc.date.available 2016-03-16T12:25:24Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation MOLEA, Viorica. Revalorificarea tezaurului frazeologic în textul publicistic actual. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe umanistice: Istorie. Filosofie. FIlologie. 2015, nr.10 (90), pp.32-38. en
dc.identifier.issn 1811-2668
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-10-90-2015/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/498
dc.description.abstract Articolul reprezintă o abordare pragmastilistică a utilizării expresiilor frazeologice în textul jurnalistic de opinie, în care prezenţa acestora serveşte la nuanţarea unor idei, atitudini, percepţii ale proceselor politice, sociale, economice, culturale din ţară. Relevând multiple aspecte de definire şi delimitare ale frazeologismelor, precum şi rolul lor în comunicarea mediatică, dezvăluim pregnanţa, efectele pragmatice obţinute prin transfigurarea, renovarea, adesea spectaculoasă, a acestora în diverse contexte. Utilizarea metaforelor oralităţii ţinteşte spre atragerea unui public numeros şi sensibil la modulaţiile unor structuri neordinare, la grotescul variaţiilor de limbaj. Totodată, inserţia inspiratelor creaţiuni verbale intensifică notele rebele de ironie şi satiră, activate în pana publiciştilor, privind lucruri dizgraţioase, repugnante din societate. en
dc.description.abstract This article represents a pragmastylistic approach of the usage of phraseological units in journalistic text expressions, where their presence serves to refining ideas, attitudes and perceptions of political, social, economic and cultural processes happening in the country. Highlighting various aspects of definition and delimitation of phraseological units and their role in media communication, we aim to decelate the poignancy, pragmatic functions obtained by their transfiguration, renovation – often spectacular – in different contexts. The effects obtained by using metaphors in orality aim to attract a large audience, sensitive to modulations of unusual structures, to the grotesque of language variations. At the same time, the insertion of inspired verbal innovations enhances the rebel notes of irony and satire rebel activated by publicists, concerning disgraceful, re pugnant aspects of society.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject frazeologisme en
dc.subject transfigurare en
dc.subject metafore en
dc.subject ludic en
dc.subject funcţii pragmatice en
dc.subject satiră en
dc.subject phraseological units en
dc.subject transfiguration en
dc.subject metaphors en
dc.subject ludic en
dc.subject pragmatic functions en
dc.subject satire en
dc.title REVALORIFICAREA TEZAURULUI FRAZEOLOGIC ÎN TEXTUL PUBLICISTIC ACTUAL en
dc.title.alternative A RECAPITALIZATION OF PHRASEOLOGICAL THESAURUS IN NOWADAYS` JOURNALISTIC TEXT en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account