EDUCAȚIA NONFORMALĂ A ADULȚILOR VÂRSTNICI DIN PERSPECTIVA DE GEN

Show simple item record

dc.contributor.author Bodrug-Lungu, Valentina
dc.date.accessioned 2021-09-24T11:20:39Z
dc.date.available 2021-09-24T11:20:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation BODRUG-LUNGU, Valentina. Educația nonformală a adulților vârstnici din perspectiva de gen. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2021, nr. 5(145), pp. 18-23. ISSN 1857-2103.10.5281/zenodo.4883216 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5145/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.4883216
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/4830
dc.description.abstract Prezentul articol elucidează specificul educației nonformale a adulților vârstnici în Republica Moldova. Pe fundalul creșterii numărului persoanelor vârstnice, insuficienței serviciilor de îngrijire a vârstnicilor se conturează necesitatea activităților de formare a mobilizatorilor comunitari, care ar contribui la sporirea stării de bine a vârstnicilor mobilizatori, dar și a celor mobilizați, prin implicarea activă în viața comunității. În contextul teoriei schimbării, persoanele în etate sunt agenți care au puterea de a schimba și influența gestionarea afacerilor publice, viața întregii comunități. În acest context se constată importanța educației nonformale a persoanelor în etate, dar și importanța luării în considerare a dimensiunii de gen, având în vedere prevalența femeilor printre vârstnici. en
dc.description.abstract This article elucidates the specifics of non-formal education of older adults in the Republic of Moldova. In the context of an increase in the number of elderly people, the insufficiency of care services for the elderly, the need for training activities of community mobilisers is outlined, which would contribute to increasing the well-being of mobilising older adults, but also those mobilised by active involvement in community life. In the context of the theory of change, older people are agents who have the power to change and influence the management of public affairs, the life of the whole community. In this context, we highlight the importance of non-formal education of older people, but also the importance of taking into account the gender dimension, given the prevalence of women among the elderly.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject adulți vârstnici en
dc.subject educație nonformală en
dc.subject perspectivă de gen en
dc.subject mobilizare comunitară en
dc.subject îmbătrânire en
dc.title EDUCAȚIA NONFORMALĂ A ADULȚILOR VÂRSTNICI DIN PERSPECTIVA DE GEN en
dc.title.alternative NON-FORMAL EDUCATION OF OLDER ADULTS FROM A GENDER PERSPECTIVE en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account