În cadrul grupurilor de muncă tot mai frecvent se insistă asupra unei culturi psihologice, iar figura pe care se centrează aceasta este managerul. Principalele elemente ale culturii psihologice sunt cunoașterea de sine, cunoașterea oamenilor, abilitatea de comunicare, abilitatea de a-și dirija comportamentul și emoțiile în raport cu angajații, asigurarea unui climat social-psihologic favorabil în colectivul de muncă. Apare întrebarea: Eforturile depuse întotdeauna aduc rezultatele dorite? Însă, indiferent de eforturile depuse de manager pentru instaurarea unei culturi psihologice, o problemă frecventă sunt relațiile toxice între angajați. În acest articol autorul intenționează să analizeze grupurile de muncă, tipul de relații în grupurile de muncă, cauzele apariției relațiilor toxice la serviciu și preîntâmpinarea apariției acestora.
In work teams there is an increasing emphasis on a psychological culture, and the figure on which it focuses is the manager. The main elements of psychological culture are self-knowledge, knowledge of people, communication skills, the ability to direct their behaviour and emotions in relation to employees, ensuring a favourable social and
psychological climate at the workplace. The question arises whether the efforts always bring the desired results? However, regardless of the manager's efforts to establish a psychological culture, a common problem is the toxic relationships between employees. In this article, the author intends to analyse the working groups, the type of relationships in the working groups, the causes of toxic relationships at work and the prevention of their occurrence.