ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL

Show simple item record

dc.contributor.author Hămuraru, Maria
dc.contributor.author Bulat, Veronica
dc.date.accessioned 2021-09-20T10:25:05Z
dc.date.available 2021-09-20T10:25:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation HĂMURARU, Maria; BULAT, Veronica. Abordări teoretico-metodologice privind comportamentul consumatorului prin prisma procesului decizional. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Exacte şi Economice: Matematică. Informatică. Fizică. Economie. Revistă științifică. 2021, nr. 2(142), pp. 117-125. ISSN 1857-2073. en
dc.identifier.issn 1857-2073
dc.identifier.uri https://doi.org/10.5281/zenodo.5094951
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/4787
dc.description.abstract Actualmente, procesul decizional al consumatorului reprezintă un subiect important de discuție în rândul tuturor entităților economice producătoare și prestatoare de servicii. Astfel, specialiștii de marketing din cadrul firmelor sunt permanent preocupați de dorințele și nevoile consumatorilor, de stimulii, de factorii care influențează alegerea de cumpărare, aceasta fiind problema primordială. Creșterea complexității vieții economice, precum și progresul tehnico-științific au condus la necesitatea cunoașterii mecanismului comportamentului uman, care devine tot mai complicat și mai amplu, dar în același timp tot mai interesant și provocator. În condițiile actuale, oferta posedă multiple variante, consumatorii dobândesc foarte multe posibilități de alegere a produselor și serviciilor, iar puterea de cumpărare a populației, împreună cu nivelul de educație și cultură, a crescut considerabil, ceea ce influențează cumpărătorul să-şi satisfacă mai multe trebuinţe, mai sofisticate, calitativ ridicate, aspect de care ține seama, numaidecât, producătorul, pentru a putea veni în întâmpinarea dorinţelor acestuia. Astfel, dacă producătorul nu distinge la timpul potrivit aceste noi opţiuni ale clientului, acesta se va îndrepta către un alt producător. en
dc.description.abstract Currently, the consumer’s decision-making process is an important topic of discussion among all economic entities producing and providing services. Thus, the marketing specialists within the companies are permanently preoccupied with the desires and needs of the consumers, with the stimuli, with the factors that influence the purchase choice, this being an important problem. The increasing complexity of economic life, as well as the technical-scientific progress have led to the need to know the mechanism of human behaviour, which is becoming more complicated and broader, but at the same time, more interesting and challenging. In the current conditions, the offer has multiple variants, consumers acquire many possibilities to choose products and services and the purchasing power of the population, together with the level of education and culture, has increased considerably, which influences the buyer to meet more sophisticated, high quality needs, an aspect that is immediately taken into account by the manufacturer, in order to meet their wishes. Thus, if the manufacturer does not distinguish these new customer options at the right time, the latter will go to another manufacturer.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject teorie economică en
dc.subject comportamentul consumatorului en
dc.subject proces decizional en
dc.subject marketing en
dc.subject economic theory en
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject decision making en
dc.subject economic factors en
dc.title ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL en
dc.title.alternative THEORETICAL-METHODOLOGICAL APPROACHES REGARDING THE CONSUMER’S BEHAVIOUR THROUGH THE DECISION-MAKING PROCESS en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account