This research focuses on identifying the motivations for choosing teaching, the level of
commitment and satisfaction from this choice of observant dance students. The data was collected with a structured questionnaire developed especially for the research. According to the findings the questionnaire is valid. The intrinsic-educational and altruistic motivations were found to predict commitment to teaching. In addition,
the socialization agents – family members and friends – were found to have an emotional influence, while teachers influence through modeling.
Prezenta investigaţie este axată pe identificarea motivaţiei pentru alegerea metodei de predare a dansului, a nivelului de angajament
şi de satisfacţie din această alegere a elevilor de dans ce respectă
tradiţia. Datele au fost colectate cu ajutorul unui chestionar elaborat
şi structurat special pentru această cercetare. Potrivit constatărilor, chestionarul poate fi considerat valid. Au fost găsite motivaţii altruiste
şi intrinseci-educative pentru a profesa predarea dansului. În plus, s-a atestat că agenţii de socializare – membrii familiei şi prietenii – exercită o influenţă emoţională, în timp ce cadrele didactice – o influenţăprin modelare.