Abstract:
Scopul lucrării constă în definirea conceptului de campanie mediatică în contextul jurnalistic contemporan prin proiectarea profilului identitar și a cadrului-tip de organizare a acesteia și în elucidarea formelor de expresie, a semanticii discursurilor și a condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în mass-media din Republica Moldova. Pentru îndeplinirea acestui scop, ne-am propus următoarele obiective:- evaluarea gradului de cercetare a problemei prin analiza literaturii de specialitate din domeniu și elaborarea propriei metodologii de cercetare a subiectului;
- definirea conceptului de campanie mediatică prin identificarea terminologică a noțiunilor-cheie;
- cercetarea rolurilor, funcțiilor și a obiectivelor campaniilor mediatice;
- caracterizarea elementelor de identitate și a tipologiei acestora;
- identificarea subiectelor de reflectare ale campaniilor mediatice;
- analizarea modelelor de organizare și de etapizare ale lor; - investigarea condițiilor de manifestare a campaniilor mediatice în presa națională; - definirea formelor de manifestare și tipurilor de discursuri ale campaniilor mediatice autohtone; - elaborarea recomandărilor practice în vederea eficientizării conceperii și realizării CM în presa din Republica Moldova.
Description:
Rezumatul tezei de doctor în științe ale comunicării - Conducător științific: dr. hab. în șt. com., prof. univ., Georgeta STEPANOV.