În acest studiu prezentăm rezultatele unei analize teoretice
explorative a practicilor internaționale privind asigurarea
activității psihologice în sistemul de învățământ general, în mod special pentru Belgia. Se trec în revistă ierarhizarea și structura comisiei de psihologi, cadrul de activitate a sectoarelor asistenței psihologice și contribuția abilităților
membrilor acestora pentru societatea belgiană. De asemenea, argumentăm importanța cunoașterii practicii internaționale
în analiza și restructurarea activității psihologice pentru Republica Moldova.
O problemă importantă care are o mare
influenţă asupra asistenţei psihologice este stabilirea responsabililor de coordonarea şi monitorizarea activităţii
psihologice. Acest aspect este bine determinat în asistenţa psihologică din Belgia. Pentru promovarea unei asistenţe
psihologice de calitate în Republica Moldova este necesar de a construi această activitate prin conceptele-cheie:
consultanţă, evaluare, intervenţie, cercetare.
In this study, we present the results of a theoretical analysis of international practices regarding the insurance of
psychological activity in the general education system, especially
in that of Belgium . The hierarchy and structure of the
Commission of Psychologists, the activity framework of the sectors and the contribution of the abilities of their
members to the society are
reviewed.
We also argue the importance of knowledge of international practice in the analysis
and restructuring of psycho
logical activity for the Republic of Moldova.
An important problem that has a great influence
on psychological assistance
is the establishment of those responsible for coordinating and monitoring the psychological
activity. This aspect is well determined in psychological
assistance in Belgium.