Articolul
constituie
un important reper în cunoașterea și înțelegerea rolului voinței în dirijarea comportamentelor și
activității de învățare la elevi.
Premisa de plecare reprezintă
conceptul de voință ca proces de reglare a comportamentului,
care determină capacitatea
unei
persoane
de a se mobiliza, concentra și
de a-și
orienta energia psihonervoasă
pentru
realizarea scopului propus.
În acest demers științific sunt
abord
ate
dimensiuni
precum: semnificația actului
voluntar și a efortului voluntar; etapele/fazele actului vol
untar, teorii asupra actului voluntar; calitățile voinței, abordări care fundamentează importanța voinței în
asigurarea
succesului școlar.
Totodată,
voința se formează pe parcursul vieții
și
pentru a obține rezultatele dorite ea
trebuie exersată prin activități și
prin
exercitare permanentă de eforturi voluntare de diversă
intensitate, conturându-se anumite calități care se manifestă în trăsături de personalitate.
This article is an important landmark in perceiving and understanding the role of will in
directing
the
learning behaviours and
learning activities
in students. The starting premise is the concept of will as a process of behaviour regulation, which
determines a person's ability to mobilize, concentrate and guide the nervous energy to achieve the intended go
al. As a
result, the content of this article addresses dimensions such as the meaning of the voluntary act and voluntary effort; the
stages of the voluntary act, different theories about the voluntary act; the qualities of will, and approaches that underpin
the importance of will in ensuring school's success.
At the same time, the will is formed throughout life, and to achieve
the desired results, it is necessary to practice will with the help of activities and constant exercise of voluntary efforts
of
various intensity, at the same time, shaping certain qualities that manifest themselves in personality traits.