FORMING TEACHERS’ POSITIVE ATTITUDES TOWARDS STUDENTS WITH DISABILITIES

Show simple item record

dc.contributor.author Shama/Daniel, Einas
dc.date.accessioned 2021-04-05T09:19:11Z
dc.date.available 2021-04-05T09:19:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation SHAMA DANIEL, Einas. Forming teachers’ positive attitudes towards students with disabilities. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 11. pp. 28 - 32. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5145/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.4557087
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/4065
dc.description.abstract The current article reflect s some results of research that come up with several essential contributions to the implementation of effective integration process within the Physical Education framework, by focusing on the root of altering behaviour by examining and daring to alter stigmatic attitudes which demand taking responsibility on one's own role as aliving model for leading change and eventually,being prepared to restructure the school culture.Based on a special training program me,Physical Education teachers were exposed to and became familiar with the multi diversity attitude changing model and we could see that they actually became able to reconsider and change their attitudes tow ards the students, providing live leadership models for their “regular” pupils to keep making change happen. en
dc.description.abstract In prezentul articol sunt reflectate câteva rezultate ale cercetărilor care vin cu mai multe contribuții esențiale la implementarea unui proces de integrare eficient în cadrul educației fizice, concentrându-se pe rădăcina modificării comportamentului, examinând și îndrăznind să modifice atitudinile stigmatice pe care le cer, asumându-și responsabilitatea pe propriul rol de model viu pentru conducerea schimbării și, în cele din urmă, pregătit pentru restructurarea culturii școlare. Pe baza unui program special de formare, profesorii de educație fizică au fost expuși și sau familiarizat cu modelul de schimbare a atitudinii multidiversității. Astfel, constatăm că aceștia au devenit, de fapt, capabili să-și reconsidere și să-și schimbe atitudinea față de studenți, oferind modele de conducere live pentru elevii lor „obișnuiți” să continue să facă schimbarea.
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject disability en
dc.subject positive attitude en
dc.subject adaptation en
dc.subject physical education en
dc.subject adaptare en
dc.subject educație fizică en
dc.subject dizabilitate en
dc.subject atitudine pozitivă en
dc.title FORMING TEACHERS’ POSITIVE ATTITUDES TOWARDS STUDENTS WITH DISABILITIES en
dc.title.alternative FORMAREA ATITUDINILOR POZITIVE ALE PROFESORILOR FAŢĂ DE STUDENȚII CU HANDICAP en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account