The
current article reflect
s some results of research that
come up with several
essential contributions to the implementation of effective integration process within the Physical Education
framework, by focusing on the root of altering
behaviour by examining and daring to alter stigmatic attitudes which demand taking responsibility on one's own role
as aliving model for leading change and eventually,being prepared to restructure the school culture.Based on a special training program
me,Physical Education teachers were exposed
to and became familiar with the multi diversity attitude changing model
and
we could see that they actually became able to reconsider and change their attitudes tow
ards the students, providing live leadership models for their “regular”
pupils to keep making change happen.
In prezentul articol
sunt reflectate
câteva rezultate ale cercetărilor care vin cu mai multe contribuții esențiale la implementarea
unui proces de integrare eficient în cadrul educației fizice, concentrându-se pe rădăcina modificării comportamentului,
examinând și îndrăznind să modifice atitudinile stigmatice pe care le cer, asumându-și responsabilitatea pe propriul rol
de model viu pentru conducerea schimbării și, în cele din urmă, pregătit pentru restructurarea culturii școlare.
Pe baza unui program special de formare, profesorii de educație fizică au fost expuși și sau familiarizat cu modelul de schimbare
a atitudinii multidiversității. Astfel, constatăm că aceștia au devenit,
de fapt, capabili să-și reconsidere și să-și schimbe atitudinea față de studenți, oferind modele de conducere live pentru elevii lor „obișnuiți” să continue să facă
schimbarea.