TEACHERS’ COMMITMENT AS A PRECONDITION OF STUDENT ACHIEVEMENTS

Show simple item record

dc.contributor.author Gil, Miri
dc.date.accessioned 2016-03-01T11:55:55Z
dc.date.available 2016-03-01T11:55:55Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation GIL, Miri. Teachers’ commitment as a precondition of student achievements. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr. 9(79), pp. 145-150 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/402
dc.description.abstract In the context of implementation of new reforms and strategies in the education system researchers agree that students will achieve the best and most effective outcome when teachers work together, learn together, and suggest improvements and changes to ensure constant advancements in teaching. Teams have a central role in planning, coordinating and implementing innovative study methods suited to student requirements, and in turning schools into learning organizations. Organizational theories suggest that teams are essential for developing more productive organizations. en
dc.description.abstract În contextul implementării noilor reforme şi strategii în sistemul de învăţământ cercetătorii consideră că elevii vor realiza cel mai bun şi cel mai eficient rezultat atunci când profesorii vor lucra împreună , vor învăţa împreună, şi sugerează îmbunătăţiri şi modificări pentru a asigura progrese constante în procesul de predare. Echipele au un rol central în planificarea, coordonarea şi punerea în aplicare a metodelor de învăţământ inovatoare, adaptate la cerinţele studenţilor, şi în transformarea şcolilor în organizaţii de învăţare. Teoriile organizaţionale sugerează că echipele sunt esenţiale pentru dezvoltarea mai productivă a organizaţiilor.
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject advancements in teaching en
dc.subject learn together en
dc.subject empowerment en
dc.subject relationships en
dc.subject abilitare en
dc.subject autoritate en
dc.subject învăţarea împreună en
dc.title TEACHERS’ COMMITMENT AS A PRECONDITION OF STUDENT ACHIEVEMENTS en
dc.title.alternative ANGAJAMENTUL PROFESORILOR – PRECONDIŢIE A PROGRESELOR STUDENŢILOR en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account