THE TEACHER'S COMMUNICATION ABILITY IN THE CLASSROOM CONTEXT

Show simple item record

dc.contributor.author Kakoon, Katy
dc.contributor.author Bodrug-Lungu, Valentina
dc.date.accessioned 2021-03-30T09:50:31Z
dc.date.available 2021-03-30T09:50:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation KAKOON, Katy, BODRUG - LUNGU, Valentina. The teacher's communication ability in the classroom context. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 9 (139). pp. 118 - 121. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-139/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.4277432
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/4027
dc.description.abstract This article is dedicated to training the communication skills of teachers who work with students at risk of dropping out of school. In our research we have developed a new model, which we call the “Playful Model”, which provides a practical way to increase the motivation of students at risk, as well as teachers, by implementing a series of five steps, which are = mutually reinforcing and together create a circle of motivation for learning. Thus, the ability to inspire and awaken motivation consists in the ability to see, create and strengthen the connections that exist between different steps and different actions, respectively. Thus, being offered a complex approach to didactic communication. en
dc.description.abstract În prezentul articol este afordată formarea abilităților de comunicare ale profesorilor care lucrează cu elevii expuși riscului de abandon școlar. În cadrul cercetării noastre am dezvoltat un model nou, pe care îl numim „Model ludic”. Acesta oferă o modalitate practică de a crește motivația elevilor în situații de risc, precum și a profesorilor, prin implementare a unei serii de cinci pași, care se fortifică reciproc și, împreună, creează un cerc de motivație pentru învățare. Astfel, abi litatea de a insufla și a trezi motivația constă în abilitatea de a vedea, de a crea și de a întări legăturile ce există între diferiții pași și, respectiv, diferite acțiuni. Deci, este oferită o abordare complexă a comunicării didactice.
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject communication en
dc.subject learning motivation en
dc.subject school dropout en
dc.subject game model en
dc.subject flexibility en
dc.subject comunicare en
dc.subject motivație pentru învățare en
dc.subject abandon școlar en
dc.title THE TEACHER'S COMMUNICATION ABILITY IN THE CLASSROOM CONTEXT en
dc.title.alternative ABILITATEA DE COMUNICARE A PROFESORULUI ÎN CONTEXTUL CLASEI en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account