În articol sunt abordate unele aspecte ale politicilor europene privind educația nonformală în urma transformărilor provocate de contexte economice, sociale, demografice și, în speță, pandemice. În acest sens, politicile europene se încadrează în politicile educaționale ce țin de valorificarea conceptului învățării pe parcursul întregii vieți și de transferul competențelor-cheie, recomandate de Consiliul Europei la Burxelles în 2018, într-un cadru al finalităților pentru educația și învățământul extrașcolar. Sunt descrise și unele abordări conceptuale ale educației nonformale în contextul noilor politicipublice din domeniul educațional. Totodată, este prezentat un studiu comparativ al aspectelor, profilurilor și finalităților educaţiei nonformale în ţări europene,
fiind formulate concluziile respective.
This article addresses some aspects of the European policies on non
-formal education following the transformations
brought about by economic, social, demographic and, in particular, pandemic contexts. In this sense, the European
policies are part of the educational policies related to lifelong learning and key competences transfer, recommended by
the Council of Europe at Brussels in 2018. The article also describes some conceptual approaches to non-formal
education in the context of the new public policies in the field of education. At the same time, a comparative study of the aspects, profiles and outcomes of non-formal education in the European countries is presented and the respective conclusions are formulated.