PROIECTAR EA CARIEREI DE CĂTRE FEMEI: REZULTAT AL INFLUENȚEI CONTEXTULUI NONFORMAL ȘI INFORMAL

Show simple item record

dc.contributor.author Dandara, Otilia
dc.date.accessioned 2021-03-25T09:34:54Z
dc.date.available 2021-03-25T09:34:54Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation DANDARA, Otilia. Proiectarea carierei de către femei: rezultat al influenței contextului nonformal și informal. n: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 9 (139). pp. 3 - 8. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-139/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.4277294
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3997
dc.description.abstract În articol este abordată problema proiectării carierei de către femei. Constatările și concluziile sunt făcute în baza unui studiu empiric, cu încadrarea unui lot de femei, preponderent din mediul rural. Rezultatele confirmă parțial teoriile luate la baza cercetării privind percepția specifică, necesitatea proiectării carierei de- a lungul vieții de către femei.În lipsa unei ghidări metodice, realizate într-un context instituționalizat, femeile își formează anumite reprezentări despre carieră sub influența contextului de viață: a activităților nonformale și a influenței educaționale informale. Un factor influent, caremai persistă asupra proiectării carierei de către femei, rămâne a fi familia și nașterea copiilor, cu toate că și pe această dimensiune există atitudini și abordări diferite. Calificarea constituie un mecanism vectorial de evoluție în carieră. en
dc.description.abstract This article emphasizes the issue of career projection for women. All statements and conclusions are based upon an empiric study on a group of women, mostly from the rural areas. The results partially confirm the theories on the specific perception that lay at the base of research, and the necessity for women’s career development throughout the lifespan. Lacking methodical guidance in an institutionalised context, women tend to build certain visualizations on careers being influenced by their lifestyle, non-formal activities and informal education. Yet, a powerful factor, which still impacts women’s career projection is the family and the motherhood, even if there are different approaches and attitudes related tothis dimension. Qualification represents a vectorial mechanism for career growth.
dc.description.sponsorship Articolul a fost realizat în cadrul proiectului instituțional „Cadrul conceptual, metodologic şi managerial al educaţiei nonformale în Republica Moldova”, cifrul20.80009.0807.23. en
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject carieră en
dc.subject proiectarea carierei en
dc.subject career projection en
dc.subject qualification en
dc.title PROIECTAR EA CARIEREI DE CĂTRE FEMEI: REZULTAT AL INFLUENȚEI CONTEXTULUI NONFORMAL ȘI INFORMAL en
dc.title.alternative CAREER DESIGN BY WOMEN: RESULT OF THE INFLUENCE OF THE NON - FORMAL AND INFORMAL CONTEXT en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account