În articol este analizat studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare. Intenția autorilor este de a analiza și clarifica statutul epistemologic al studiului de caz psihanalitic și de a prezenta dezvoltarea metodologiei psihanalitice de cercetare. Autorii prezintă studiul de caz prin raportarea la trei evenimente psihanalitice în parcursul elaborării acestei metode de cercetare: 1) studiul de caz, așa cum este prezentat în opera freudiană și preluat în textele postfreudiene; 2) studiile de caz care au stat la baza teoriei și tehnicii investigației psihosomatice ale Școlii de Psihosomatică din Paris; 3) abordările Școlii de la Ulm prin care studiul de caz psihanalitic este inclus într-o fo
rmulă metodologică apropiată rigorilor pozitivistede cercetare.
The article analyzes the case study as a method of psychoanalytic research. The authors intend to analyze and clarify
the epistemological status of the psychoanalytic case study and to present the development of the psychoanalytic research
methodology. The authors of the article present the case st
udy by referring to three psychoanalytic events during the
development of this research method: 1) the case study, as presented in Freudian work and taken in post-Freudian texts;
2) case studies that formed the theory and technique of psychosomatic investigation of the Paris Psychoomatic School;
3) the approaches of the Ulm School through which the psychoanalytic case study is included in a methodological formula
close to the positivist rigors of research.