Studiul prezintă rezultatele unei cercetări pedagogice ale problematicii stagiilor de practică din universități, inclusiv
din perspectivă interculturală. Aspectele investigate țin de reliefarea succeselor, practicilor avansate, dar și de provocările și dificultățile ce intervin la etapa actuală în gestionarea și valorificarea competențelor achiziționate de studenții, viitori pedagogi, pe parcursul diferitor tipuri de practică. Lotul de subiecți, investigați în calitate de experți în domeniu, a inclus cadre didactice universitare, coordonatori de practică, iar chestionarea ca metodă de bază a fost relevantă obiectivelor
de cercetare, cu caracter constatativ, formativ și de control la subiectul dat.
The study presents the results of a pedagogical research on
the issue of the internships in universities, including
the intercultural perspective. The investigated aspects relate to
the success, advanced practices, but also to the challenges
and difficulties involved in the current stage in the management and capitalization of the skills acquired by students,
future educators, during different types of internship. The group of
respondents consideredas experts in the
field, included university teachers, internship coordinators, and
the questioning as a basic method was relevant to the propose
dresearch objectives, havinga finding, formative and control character in the given topic.