INSTRUMENTE EFICIENTE DE IMPLEMENTARE A PREVEDERILOR PROCESULUI BOLOGNA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR NAŢIONAL

Show simple item record

dc.contributor.author Velișco, Nadejda
dc.date.accessioned 2021-03-17T10:28:22Z
dc.date.available 2021-03-17T10:28:22Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation VELIȘCO, Nadejda. Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 5 (135). pp. 3-6. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5135/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.3966918
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3943
dc.description.abstract În articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii –licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii;crearea de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc. en
dc.description.abstract The article addresses the impact of TEMPUS projects as a success story for the Republic of Moldova, being the most durable program to support the higher education reform through which it succeeded: curricular reform, the development of university governance, the strengthening of the three cycles of studies -bachelor's, master's, doctorate; development of the national mechanism of quality assurance in higher education; development of university autonomy and improvement of the university management system; adjusting the training of specialists to the needs of the labor market, creating partner-ships between the academic and the economic environment; strengthening the lifelong learning component, etc
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject autonomie universitară en
dc.subject guvernare universitară en
dc.subject asigurarea calității en
dc.subject proiectul TEMPUS en
dc.subject university autonomy en
dc.subject university governance en
dc.subject TEMPUS projects en
dc.subject reforme învăţământului en
dc.subject calităţea în învăţământul superior en
dc.subject învățământul superior en
dc.subject Procesul Bologna
dc.title INSTRUMENTE EFICIENTE DE IMPLEMENTARE A PREVEDERILOR PROCESULUI BOLOGNA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR NAŢIONAL en
dc.title.alternative EFFECTIVE TOOLS FOR IMPLEMENTING THE PROVISIONS OF THE BOLOGNA PROCESS IN NATIONAL HIGHER EDUCATION en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account