dc.contributor.author |
Velișco, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-17T10:28:22Z |
|
dc.date.available |
2021-03-17T10:28:22Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
VELIȘCO, Nadejda. Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 5 (135). pp. 3-6. ISSN 1857-2103. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5135/ |
|
dc.identifier.uri |
http://doi.org/10.5281/zenodo.3966918 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3943 |
|
dc.description.abstract |
În articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii –licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii;crearea
de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc. |
en |
dc.description.abstract |
The article addresses the impact of TEMPUS projects as a success story for the Republic of Moldova, being the most durable program to support the higher education reform through which it succeeded: curricular reform, the development
of university governance, the strengthening of the three cycles of studies -bachelor's, master's, doctorate; development
of the national mechanism of quality assurance in higher education; development of university autonomy and
improvement of the university management system; adjusting the training of specialists to the needs of the labor market, creating partner-ships between the academic and the economic environment; strengthening the lifelong learning component, etc |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
autonomie universitară |
en |
dc.subject |
guvernare universitară |
en |
dc.subject |
asigurarea calității |
en |
dc.subject |
proiectul TEMPUS |
en |
dc.subject |
university autonomy |
en |
dc.subject |
university governance |
en |
dc.subject |
TEMPUS projects |
en |
dc.subject |
reforme învăţământului |
en |
dc.subject |
calităţea în învăţământul superior |
en |
dc.subject |
învățământul superior |
en |
dc.subject |
Procesul Bologna |
|
dc.title |
INSTRUMENTE EFICIENTE DE IMPLEMENTARE A PREVEDERILOR PROCESULUI BOLOGNA ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR NAŢIONAL |
en |
dc.title.alternative |
EFFECTIVE TOOLS FOR IMPLEMENTING THE PROVISIONS OF THE BOLOGNA PROCESS IN NATIONAL HIGHER EDUCATION |
en |
dc.type |
Article |
en |