În acest articol ne-am propus să abordăm exigența și necesitatea cultivării competențelor comunicative interculturale în cadrul cursurilor de limbă engleză pentru scopuri specifice, fapt ce va facilita evoluția studentului într-un profesionist
competent, capabil să interacționeze eficient cu persoane din medii culturale diverse. Încercăm efectuarea unei descrieri adecvate a competenței comunicării interculturale într-un context globalizat al locului de muncă, incluzând o revizuire a elementelor interculturale și proporția lor în cursurile ESS pentru diverse discipline.
Ținem să analizăm adoptarea și adaptarea diverselor abordări de predare interculturală și activități de clasă ghidate de profesorii de ESS care preiau rolulde mediator în procesul de predare-învățare,
folosind instrumente de evaluare pentru a măsura eficacitatea predării și
evaluarea competenței de comunicare interculturală a studenților
This article aims to address the difficulty and need for nurturing intercultural communication skills in the English
for specific purposes courses, which will facilitate the student
s’evolution into competent professionals able to interact
effectively with people from diverse cultural backgrounds. We try to make an adequate description of the intercultural
communicative competence in a global workplace context, including a review of intercultural elements and their proportion
in the ESP courses for various disciplines. We want to analyze the adoption and adaptation of different intercultural teaching
approaches and classroom activities guided by the ESP teachers who take on the role of mediator in teaching and learning;
by using assessment tools to measure the effectiveness of teaching and evaluating the students’ intercultural communicative competence