ELEMENTE ALE INTERTEXTUALITĂȚII ÎN OPERA DRAMATICĂ A LUI CONSTANTIN CHEIANU

Show simple item record

dc.contributor.author Driga, Ina
dc.date.accessioned 2021-02-26T13:38:31Z
dc.date.available 2021-02-26T13:38:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation DRIGA, Ina. Elemente ale intertextualității în opera dramatică a lui Constantin Cheianu. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Umanistice: Istorie. Filosofie. Filologie. Revistă științifică. 2020, nr. 4 (134), pp. 74 - 82. ISSN 1811-2668. en
dc.identifier.issn 1811-2668
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-4-134/
dc.identifier.uri http://doi.org/10.5281/zenodo.3984963
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3872
dc.description.abstract Obiectul de cercetare al acestui articol îl reprezintă fenomenul intertextualității în discursul dramatic al lui C.Cheianu. Cercetarea noastră are intenția de a identifica formele de intertextua litate valorificate de dramaturgul C.Cheianu, sursele de inspirație și argumentele ce servesc ca fundal de concepere a textului produs.Intertextul își asociază ironia și aluzia, iar C.Cheianu își asociază eticheta de scriitor postmodern prin textele sale dramatice. În opera dramatică a lui C.Cheianu întâlnim elemente intertextuale care evocă diverse epoci și curente literar-filosofice: mitologie antică, mitologie română, folclor, literatură română, literatură universală, filosofie, maxime, proverbe, expresii românești etc.Strategia evidentă urmată de către dramaturgul C.Cheianu este cea conativă –textul nou-creat cu elemente de intertextualitate este un instrument de captare a atenției recepto rului, de incitare să decodeze aluzia culturală efectuată și, în același timp,un instrument de manipulare a destinatarului. en
dc.description.abstract The research object of this article is the phenomenon of intertextuality in the dramatic discourse of C.Cheianu.Our research intends to identify the forms of intertextuality capitalized by the playwright C.Cheianu, the sources of inspiration and the arguments that serve as a background for con ceiving the text produced.Intertext associates its irony and allusion, and C.Cheianu associates his label of postmodern writer with his dramatic texts.In C.Cheianu's dramatic work we meet intertextual elements, which evoke various epochs and literary-philosophical currents: ancient mythology, Romanian mythology, folklore, romanian literature, universal literature, philosophy, maxims, proverbs, romanian expressions, etc. The obvious strategy followed by the playwright C. Cheianu is the conative one -the new text created with elements of intertextuality is a tool to capture the receiver's attention, to incite to decode the cultural allusion made, and at the same time, a tool to manipulate the recipient.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject text dramatic en
dc.subject discurs dramatic en
dc.subject dramatic discourse en
dc.title ELEMENTE ALE INTERTEXTUALITĂȚII ÎN OPERA DRAMATICĂ A LUI CONSTANTIN CHEIANU en
dc.title.alternative ELEMENTS OF INTERTEXTUALITY IN CONSTANTIN CHEIANU'S DRAMATIC WORK en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account