EDUCAŢIA ADULŢILOR ŞI UNELE DIMENSIUNI ANDRAGOGICE ALE INVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DIN REPUBLICA MOLDOVA

Show simple item record

dc.contributor.author Posțan, Liliana
dc.date.accessioned 2016-02-22T12:33:16Z
dc.date.available 2016-02-22T12:33:16Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation POSȚAN, Liliana. Educaţia adulţilorşi unele dimensiuni andragogice ale invăţământului universitar din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr. 9(79), pp. 129-133 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/376
dc.description.abstract În articol realizăm o analiză a politicilor şi practicilor din Republica Moldova în domeniul educaţiei continue în universităţi, a unor dimensiuni andragogice ale învăţământului unuiversitar i relevăm, în special, oferirea de către universităţi a oportunităţilor de educaţie formală a studenţilor maturi. În articol sunt citate 5 surse de natură conceptuală, politică şi metodică ale cercetătorilor din domeniul educaţiei adulţilor şi mai multe surse electronice ce relevă statistici şi practici în domeniu. În rezultatul analizei, concluzionăm că educaţia adulţilor în universităţi şi particularităţile andragogice ale învăţământului superior derivă din raționamente de natură organizatorică a sistemului de învăţământ, psihosocială, demografică, economică, psihopedagogică. en
dc.description.abstract The article provides an analysis of policies and practices in the Republic of Moldova in the sphere of continuous education at universities, of andragogidal dimensions of university education and it emphasizes on the formal education opportunities provided by universities to mature students. The article cited 5 sources of conceptual, policy and methodological nature of adult education researchers and many other electronic sources that show statistics and practices from the domain. As the result of analyses, we conclude that adult educatio n at universities and andragogical particularities of higher education derive from the judgments of organizational character of the educational system, as well as of psycho-social, demographic, economic, and psycho-pedagogical nature.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject educaţia adulţilor en
dc.subject învăţământ superior en
dc.subject andragogie en
dc.subject adult education en
dc.subject higher education en
dc.title EDUCAŢIA ADULŢILOR ŞI UNELE DIMENSIUNI ANDRAGOGICE ALE INVĂŢĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DIN REPUBLICA MOLDOVA en
dc.title.alternative ADULT EDUCATION AND SOME ANDRAGOGICA L DIMENSIONS OF HIGHER EDUCATION IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account