Articolul de față reprezintă o analiză a componentelor triunghiului cunoașterii „Educație
-Cercetare-Inovare”, efectuată în baza studiului conținutului proiectului Erasmus+ CBHE
Educație pentru Drone–eDrone, în atenție fiind luată legătura
lor reciprocă și complementaritatea acestui proiect cu proiectul de cercetare
Tehnologii fizice avansate cu aplicarea
UVS în monitorizarea şi modelarea factorilor de mediu–Monitor3D, desfășurate la Universitatea de Stat din
Moldova (USM). Sunt prezentate instrumentele și căile de transfer de cunoștințe de la un proiect educațional privind
dezvoltarea capacităților instituției și de formare a competențelor la un proiect național de cercetare și inovare. Acest
studiu de caz poate servi drept model și ar putea fi multiplicat și în cazul altor proiecte.
This article is an analysis of the Education-Research-Innova
tion knowledge triangle components based on the study
of the content of the Erasmus+ CBHE project “Education for Drones
–eDrone”, attension being paid to their reciprocal links and its complementation with the research project “
Advanced Physical Technolo
gies with application of UVS in monitoring and modeling
of environmental factors -Monitor3D”, conducted at Moldova State University (MSU). Here are presented the tools
and methods used for transferring knowledge from an ducational project focused on the
development of the capacities of an institution and training of skills to a national research and innovation project. This
case study based on the content of the Erasmus+ CBHE eDrone project, its reciprocity and complementation
with the
Monitor3D
research
project, can serve as a model and could be replicated for other projects.