În articol realizăm o analiză a politicilor şi practicilor din Republica Moldova în domeniul educaţiei continue în universităţi, a unor dimensiuni andragogice ale învăţământului unuiversitar i relevăm, în special, oferirea de către universităţi a oportunităţilor de educaţie formală a studenţilor maturi. În articol sunt citate 5 surse de natură conceptuală, politică şi metodică ale cercetătorilor din domeniul educaţiei adulţilor şi mai multe surse electronice ce relevă statistici şi practici în domeniu. În rezultatul analizei, concluzionăm că educaţia adulţilor în universităţi şi particularităţile andragogice ale învăţământului superior derivă din raționamente de natură organizatorică a sistemului de învăţământ, psihosocială, demografică, economică, psihopedagogică.
The article provides an analysis of policies and practices
in the Republic of Moldova in the sphere of continuous
education at universities, of andragogidal dimensions of university education and it emphasizes on the formal education
opportunities provided by universities to mature students.
The article cited 5 sources of conceptual, policy and methodological nature of adult education researchers and many other electronic sources that show statistics and practices from the domain.
As the result of analyses, we conclude that adult educatio
n at universities and andragogical particularities of higher
education derive from the judgments of organizational character
of the educational system, as well as of psycho-social,
demographic, economic, and psycho-pedagogical nature.