În articol sunt prezentate rezultatele cercetării pilot privind particularităţile procesului desocializarea preşcolarului. Sunt analizate rezultatele anchetării copiilor la capitolele,, comunicare” şi ,,succes” ca factori importanţi în procesul de socializare în cadrul unui
model integrativ de instruire şi educaţie în grădiniţe. Datele obţinute demonstrează că 30% din numărul de copii nu ştiu ce înseamnă cuvântul ,,succes” şi că majoritatea preşcolarilor cunosc doar una sau două calităţi ale persoanei comunicabile şi de succes. Dezvoltarea reprezentărilor despre ,,succes” şi ,,comunicare” are impact asupra eficacităţii procesului de socializare a copilului în preşcolaritate.
The article describes the particularities of preschooler socialization. In the pilot study examined of representation of
preschoolers about communication and successful person. This category relates to the effectiveness of the socialization process in childhood. Theresults demonstrates that more than 30 % of children did not hear the word ,success”. To describe the successful and sociable personality most children use one or two charac teristics.
Along with this, the children evaluate their success and highlight its
criteria. Developing ideas about ,,success” and ,,communication” has an impact on the effectiveness of preschool child socialization process.