REPREZENTAREA SOCIALĂ A PROFESIEI DE PSIHOLOG : DE LA INTERVENŢII „CLASICE” LA INTERVENŢII ORGANIZAŢIONALE (STUDIU EXPLORATIV)

Show simple item record

dc.contributor.author Mîrleanu, Aliona
dc.contributor.author Iurcu, Ana
dc.contributor.author Cojocaru, Natalia
dc.date.accessioned 2021-02-02T10:20:38Z
dc.date.available 2021-02-02T10:20:38Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation MÎRLEANU, Aliona; IURCU, Ana; COJOCARU, Natalia. Reprezentarea socială a profesiei de psiholog: de la intervenţii „Clasice” la intervenţii organizaţionale (studiu explorativ). In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2013, nr. 9(69). pp. 117-126. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-69-2013/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3689
dc.description.abstract Psihologii au fost întotdeauna interesaţi de imaginea socială a profesiei lor. Cele mai multe studii care vizează acest aspect au fost realizate de către Asociaţia Americană de Psihologie, începând cu anii ’50 ai secolului trecut. În articolul de faţă prezentăm rezultatele unei cercetări explorative pe untotal de 105 subiecţi (45angajaţi şi 60 studenţi), prin care am urmărit să evidenţiem care sunt reprezentările faţă de profesia de psiholog, în sens general, şi faţă de activitatea unui psiholog în mediul organizaţional, în mod particular. Rezultatele atestă o slabă informare privind oportunităţile intervenţiei psihologice în diverse organizaţii (economice, educaţionale, medicale sau industriale), majoritatea subiecţilor referindu-se la serviciile„clasice” ale psihologului – consilierea în cazul unor probleme interpersonale, emoţionale sau psihice. en
dc.description.abstract Psycholog ists have always been interested in the social image of theirprofession. Most studies that address this issue have been carried out by the American Psychological Association, beginning with the 50s of the last century. In the present study, we present the results of an exploratory research on a total of 105 subjects (45 employees and 60 students), in which we aim to see which representations are attributed to the profession of psychology in a general sense and which representations are associated with the psychological intervention in an organizational environment, in particular. The results reveal little awareness of the psychological intervention in various organizations (economic, educational, medical or industrial), mostsubjects referring to "classical" services a psychologist may provide - counseling for interpersonal, emotional or mental problems.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject intervenţie organizaţională en
dc.subject psiholog organizaţional en
dc.subject reprezentare socială en
dc.subject organizational intervention en
dc.subject organizational psychologist en
dc.subject social representation en
dc.title REPREZENTAREA SOCIALĂ A PROFESIEI DE PSIHOLOG : DE LA INTERVENŢII „CLASICE” LA INTERVENŢII ORGANIZAŢIONALE (STUDIU EXPLORATIV) en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account