Psihologii au fost întotdeauna interesaţi de imaginea socială a profesiei lor. Cele mai multe studii care vizează acest aspect au fost realizate de către Asociaţia Americană de Psihologie, începând cu anii ’50 ai secolului trecut. În articolul de faţă prezentăm rezultatele unei cercetări explorative pe untotal de 105 subiecţi (45angajaţi şi 60 studenţi), prin care am urmărit să evidenţiem care sunt reprezentările faţă de profesia de psiholog, în sens general, şi faţă de activitatea unui psiholog în mediul organizaţional, în mod particular. Rezultatele atestă o slabă informare privind oportunităţile intervenţiei
psihologice în diverse organizaţii (economice, educaţionale, medicale sau industriale), majoritatea subiecţilor referindu-se la serviciile„clasice” ale psihologului – consilierea în cazul unor probleme interpersonale, emoţionale sau psihice.
Psycholog ists have always been interested in the social image of theirprofession. Most studies that address this issue have been carried out by the American Psychological Association, beginning with the 50s of the last century. In the present study, we present the results of an exploratory research on a total of 105 subjects (45 employees and 60 students), in which we aim to see which representations are attributed to the profession of psychology in a general sense and which representations are associated with the psychological intervention in an organizational environment, in particular. The results reveal little awareness of the psychological intervention in various organizations (economic, educational, medical or industrial), mostsubjects referring to "classical" services a psychologist may provide - counseling for interpersonal, emotional or mental problems.