Activitatea de profesorat în instituţiile de învăţământ poate fi un loc de muncă foarte stresant, care poate duce uneori la epuizare profesională. Riscurile epuizării sunt mari. Aceasta poate avea consecinţe grave pentru sănătatea şi starea de bine a profesorilor, dar şi asupra celor cu care profesorii interacţionează –studenţi, colegi şi membri ai familiei. În acest articol vom prezenta câteva recomandări practice pe care profesorii şi administraţia instituţiilor de învăţământ le pot lua în calcul în cazul cadrelor didactice cu risc de ardere. Prevenirea epuizării profesionale şi emoţionale este importantă pentru instituţia de învăţământ, deoarece starea de bine a profesorilor este un factor esenţial pentru succesul personal în procesul de predare-învăţare, precum şi pentru succesul instituţiei de învăţământ.
Teaching can be a very stressful job which can sometimes lead to teacher burnout.The personal price of burnout is great, it can have serious consequences for the health and happiness of teachers, and also the students, professionals, and families they interact with on a daily basis. Inthis article, wepresent some practical recommendations that teachers and schools administration can take if teachersare at risk of burning out. Burnout prevention is critical to the educational institution because we know that happy teachers are essential to student learning and to the success of educational
institution.