În ultimul timp e-testele de autor tot mai des sunt utilizate, atât ca tehnică eficientă de evaluare finală sumativă, cât şi ca formă interactivă de învăţare prin (auto)evaluarea formatoare. În vederea atingerii scopului pentru care diferitele teste sunt proiectate, se impun anumite reguli de planificare, specificare, generare a conţinutului lor. În lucrare sunt expuse bune practici şi reguli simple de planificare şi specificare a testelor, de structurare a colecţiilor de itemi, de codificare ierarhică flexibilă a identificatoarelor de itemi şi colecţii şi de generare a variantelor echivalente de teste conform matricelor de specificare.
Author’s e-tests have lately been increasingly used both as an
efficient technique for final integral evaluation and as an interactive form of learning through (self) formative assessment. In order to achieve the purpose, for which various tests are being designed, certain planning, specification and generation rules regarding the content have to be considered. This paper addresses best practices and simple rules of planning and specification of test patterns, structuring the items collections, flexible hierarchical coding of items and collections identifiers and generation of equivalent tests versions according to test specifications matrix.