dc.contributor.author |
Hunga, Mihaela |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-22T11:15:17Z |
|
dc.date.available |
2021-01-22T11:15:17Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
HUNCA, Mihaela. O abordare paradigmatică a educaţiei nonformale ca punct de plecare în formarea continuă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2012, nr. 9(59). pp. 72-76. ISSN 1857-2103. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-9-59-2012/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3647 |
|
dc.description.abstract |
Educaţia nonformală, asociată conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii (lifelong learning), este o sintagmă care se va impune în discursul internaţional despre educaţie la sfârşitul anilor ′60 şi începutul anilor ′70 când, odată cu revoluţiile socioeconomice ale Occidentului, procesul instructiv-educativ va cunoaşte o schimbare de paradigmă. Formarea cadrelor didactice pentru integrarea educaţiei nonformale în educaţia formală rămâne încădificil de pus în practică, deoarece lipseşte un plan de acţiune specific şi coerent. Pentru a reduce aceste neajunsuri, este necesară promovarea unor politici guvernamentale/educaţionale care să orienteze modul în care diferiţi actori ar trebui să colaboreze astfel încât graniţele dintre învăţarea formală, nonformală şi informală să fie depăşite, fără a fi subminată autoritatea şcolii ca instituţie special investită de stat cu funcţia de educare a membrilor săi. |
en |
dc.description.abstract |
Non-formal education associated to the concept of lifelong learning, is a term that will impose in the international discourse about education in the late '60s and early '70swhen, with socio-economic revolutions of the West, the instructive-educational process will experience a paradigm change. Training teachers in order to
integrate non-formal education in formal education is still difficult to implement due to the lack of a specific and coherent action plan. To reduce these drawbacks it is necessary to promote governmental/ educational policies to guide how different actors should work together so that the boundaries between formal, non-formal and informal to be overcome without undermining the authority of the school as an institution specifically vested
by the State in order to educate its members. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
educaţie nonformală |
en |
dc.subject |
educaţie formală |
en |
dc.subject |
formarea cadrelor didactice |
en |
dc.subject |
politici educaţionale |
en |
dc.subject |
non-formal education |
en |
dc.subject |
formal education |
en |
dc.subject |
training teachers |
en |
dc.subject |
educational policies |
en |
dc.title |
O ABORDARE PARADIGMATICĂ A EDUCAŢIEI NONFORMALE CA PUNCT DE PLECARE ÎN FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE |
en |
dc.type |
Article |
en |