O ABORDARE PARADIGMATICĂ A EDUCAŢIEI NONFORMALE CA PUNCT DE PLECARE ÎN FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE

Show simple item record

dc.contributor.author Hunga, Mihaela
dc.date.accessioned 2021-01-22T11:15:17Z
dc.date.available 2021-01-22T11:15:17Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation HUNCA, Mihaela. O abordare paradigmatică a educaţiei nonformale ca punct de plecare în formarea continuă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2012, nr. 9(59). pp. 72-76. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-59-2012/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/3647
dc.description.abstract Educaţia nonformală, asociată conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii (lifelong learning), este o sintagmă care se va impune în discursul internaţional despre educaţie la sfârşitul anilor ′60 şi începutul anilor ′70 când, odată cu revoluţiile socioeconomice ale Occidentului, procesul instructiv-educativ va cunoaşte o schimbare de paradigmă. Formarea cadrelor didactice pentru integrarea educaţiei nonformale în educaţia formală rămâne încădificil de pus în practică, deoarece lipseşte un plan de acţiune specific şi coerent. Pentru a reduce aceste neajunsuri, este necesară promovarea unor politici guvernamentale/educaţionale care să orienteze modul în care diferiţi actori ar trebui să colaboreze astfel încât graniţele dintre învăţarea formală, nonformală şi informală să fie depăşite, fără a fi subminată autoritatea şcolii ca instituţie special investită de stat cu funcţia de educare a membrilor săi. en
dc.description.abstract Non-formal education associated to the concept of lifelong learning, is a term that will impose in the international discourse about education in the late '60s and early '70swhen, with socio-economic revolutions of the West, the instructive-educational process will experience a paradigm change. Training teachers in order to integrate non-formal education in formal education is still difficult to implement due to the lack of a specific and coherent action plan. To reduce these drawbacks it is necessary to promote governmental/ educational policies to guide how different actors should work together so that the boundaries between formal, non-formal and informal to be overcome without undermining the authority of the school as an institution specifically vested by the State in order to educate its members.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject educaţie nonformală en
dc.subject educaţie formală en
dc.subject formarea cadrelor didactice en
dc.subject politici educaţionale en
dc.subject non-formal education en
dc.subject formal education en
dc.subject training teachers en
dc.subject educational policies en
dc.title O ABORDARE PARADIGMATICĂ A EDUCAŢIEI NONFORMALE CA PUNCT DE PLECARE ÎN FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account