Conceptul de ghidare în carieră trebuie abordat ţinându-se cont de relaţia acestuia cu mediul socioeconomic, fiind luat în consideraţie şi aspectul lui lingvistic. „Şcoala” americană lansează termenul ghidare vocaţională,care ulterior, fiind schimbată
esenţa procesului, evoluează în ghidare în carieră, planificarea carierei. „Şcoala” franceză lansează termenul orientare profesională, care, odată cu intensificarea fenomenului de diversificare a învăţământului, evoluează n orientare şcolară şi
orientare profesională. Din necesitatea susţinerii adulţilor, se utilizează termenul însoţire/ghidare (acompanement)”. În mediul local s-au folosit termeni diferiţi, care reflectă esenţa fenomenului în diferite stadii. Noi pledăm pentru termenii ghidare în carieră şi planificarea carierei, concepte care reflectăun proces în curs de desfăşurare în limitele vieţii conştiente a individului.
Concept of Career Guidance needs to be approached, consider
ing the socioeconomic environment and the linguistic aspect.
American School launches the term of Vocational Guidance, which later, under the influence of changing essence of the process, evolves in Career Guidance, Career Planning. French school launches the term of Professional Orientation, which along with the increased phenomenon of Education diversification evolves in School Orie
ntation and Professional Orientation, and with the necessity of supporting the adults, the term of accompaniment is used. In the local environment were used different terms that reflect the essence of
the phenomenon in different stages. We plead for Career Guidance and Career Planning terms, concepts which reflect an ongoing process, within the limits of the conscious life of the individual.