dc.contributor.author |
Guțu, Vladimir |
|
dc.date.accessioned |
2016-02-08T15:00:53Z |
|
dc.date.available |
2016-02-08T15:00:53Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
GUȚU, Vladimir. Conceptualizarea optimizării/dezvolt ă rii curriculumului educaţional.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.9(79), pp.3-9pp |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/321 |
|
dc.description.abstract |
În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg proiectarea
şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora.
•Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional.
•Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în sigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. •Optimizarea/dezvoltarea
curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele
evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional. |
en |
dc.description.abstract |
These articles put into discussion the issue of educational curriculum optimizing/developing and also there are presented the following conceptual stipulations:
•Optimization/development of curriculum is part of a larger approach that comprises designing and implementing
educational curriculum, realizing specific functions.
•Optimization/development of curriculum can be regarded as
a theory, as a principle and as a way of quality assu-
rance of curriculum documents and educational process.
•Optimization/curriculum development is a determining factor in ensuring quality of educational curriculum. At the same time, the efficiency of optimization/development process is determined by psychosocial, educational and logistics conditions.
•Optimization/development of educational curriculum is a continuous process determined by the needs and trends
of education progress at international and national level. |
|
dc.description.abstract |
|
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
pedagogie |
en |
dc.subject |
ştiinţe ale educaţiei |
en |
dc.subject |
curriculum |
en |
dc.subject |
pedagogy |
en |
dc.subject |
educational sciences |
en |
dc.title |
CONCEPTUALIZAREA OPTIMIZĂRII/DEZVOLTĂRII CURRICULUMULUI EDUCAŢIONAL |
en |
dc.title.alternative |
CONCEPTUALIZING OPTIMIZATION/DEVEL OPMENT OF EDUCATIONAL CURRICULUM |
en |
dc.type |
Article |
en |