CONCEPTUALIZAREA OPTIMIZĂRII/DEZVOLTĂRII CURRICULUMULUI EDUCAŢIONAL

Show simple item record

dc.contributor.author Guțu, Vladimir
dc.date.accessioned 2016-02-08T15:00:53Z
dc.date.available 2016-02-08T15:00:53Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation GUȚU, Vladimir. Conceptualizarea optimizării/dezvolt ă rii curriculumului educaţional.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.9(79), pp.3-9pp en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/321
dc.description.abstract În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg proiectarea şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în sigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional. en
dc.description.abstract These articles put into discussion the issue of educational curriculum optimizing/developing and also there are presented the following conceptual stipulations: •Optimization/development of curriculum is part of a larger approach that comprises designing and implementing educational curriculum, realizing specific functions. •Optimization/development of curriculum can be regarded as a theory, as a principle and as a way of quality assu- rance of curriculum documents and educational process. •Optimization/curriculum development is a determining factor in ensuring quality of educational curriculum. At the same time, the efficiency of optimization/development process is determined by psychosocial, educational and logistics conditions. •Optimization/development of educational curriculum is a continuous process determined by the needs and trends of education progress at international and national level.
dc.description.abstract
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject pedagogie en
dc.subject ştiinţe ale educaţiei en
dc.subject curriculum en
dc.subject pedagogy en
dc.subject educational sciences en
dc.title CONCEPTUALIZAREA OPTIMIZĂRII/DEZVOLTĂRII CURRICULUMULUI EDUCAŢIONAL en
dc.title.alternative CONCEPTUALIZING OPTIMIZATION/DEVEL OPMENT OF EDUCATIONAL CURRICULUM en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account