În articol este abordată problema privind optimizarea/dezvoltarea curriculumului educaţional şi sunt formulate următoarele prevederi conceptuale: •Optimizarea/dezvoltarea curriculumului face parte dintr-un demers mai larg proiectarea
şi implementarea curriculumului educaţional, realizând anumite funcţii specifice acestora.
•Optimizarea/dezvoltarea curriculumului poate fi privită ca teorie, ca principiu şi ca modalitate de asigurare a calităţii documentelor curriculare, dar şi a procesului educaţional.
•Optimizarea/dezvoltarea curriculumului reprezintă o condiţie determinantă în sigurarea calităţii curriculumului educaţional. În acelaşi timp, eficienţa procesului de optimizare/dezvoltare este determinată, la rândul său, de condiţii psihosociale, educaţionale, logistice. •Optimizarea/dezvoltarea
curriculumului educaţional este un proces continuu determinat de nevoi şi tendinţele
evoluţiei învăţământului pe plan internaţional şi cel naţional.
These articles put into discussion the issue of educational curriculum optimizing/developing and also there are presented the following conceptual stipulations:
•Optimization/development of curriculum is part of a larger approach that comprises designing and implementing
educational curriculum, realizing specific functions.
•Optimization/development of curriculum can be regarded as
a theory, as a principle and as a way of quality assu-
rance of curriculum documents and educational process.
•Optimization/curriculum development is a determining factor in ensuring quality of educational curriculum. At the same time, the efficiency of optimization/development process is determined by psychosocial, educational and logistics conditions.
•Optimization/development of educational curriculum is a continuous process determined by the needs and trends
of education progress at international and national level.