Convergența mediatică este un fenomen ce a apărut relativ recent în mass-media autohtonă. Primul pas spre convergență –
dezvoltarea mediului online – a fost făcut în anii 2000, odată cu intrarea în circuit a tehnologiilor informaționale și expansiunea Internetului pe piața mediatică, iar primele forme propriu-zise de convergență apar abia în anul 2010, odată cu
lansarea holdingurilor de presă Jurnal Trust Media și General Media Group SRL. Deși putem deja vorbi despre un anumit
nivel de convergență mediatică în mass-media autohtonă, totuși, diversele cooperări între instituțiile de presă vizează, în
principal, interesele personale ale proprietarilor sau finanțatorilor acestora, care, de obicei, sunt din domeniul politic sau
afaceri și au scopul de a manipula sau a obține anumite beneficii. Din această perspectivă, fenomenul convergenței se
identifică cu un alt fenomen, cunoscut atât la nivel național, cât și global – concentrarea proprietății media, care duce la
limitarea pluralismului de opinie și la slăbirea calității conținutului jurnalistic
The media convergence is a phenomenon that recently occurred in the local media. The first step towards convergence –
the development of online environment – was made in ‘2000, when the information technologies entered the circuit and
the Internet extended on the media market. The first forms of convergence have occurred only in 2010, when the press
holdings Jurnal Trust Media and General Media Grup SRL were launched. Although we may already speak about a certain
level of media convergence in the local mass media, the various collaborations between press institutions aims mainly
at the personal interests of their owners of financiers, who, usually, come from political or business field and have the
purpose to manipulate or to get certain benefits. From this prospect, the phenomenon of convergence identifies with another
phenomenon, known at national and world level – the concentration of media property, limiting the pluralism of opinions
and weakening the quality of journalist content.