EDUCAŢIA PENTRU CETĂŢENIE ÎN ŞCOLILE DIN ROMÂNIA. UNELE ASPECTE ALE CURRICULUMULUI FORMAL, NONFORMAL ŞI INFORMAL

Show simple item record

dc.contributor.author Țîbuleac, Mariana
dc.date.accessioned 2020-05-14T09:19:46Z
dc.date.available 2020-05-14T09:19:46Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation ŢÎBULAC, Mariana. Educaţia pentru cetăţenie în şcolile din românia. unele aspecte ale curriculumului formal, nonformal şi informal. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2007, nr. 9 (09), pp. 149 - 150. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9-09-2007/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2849
dc.description.abstract Education for responsible citizenship is crucial for the development of pluralist democracies in Romania. The Council of Europe is undertaking special programs to help countries in democratic transition to develop new curricula and teaching resources in these key subjects. This article shows that secondary schools should prepare young people for study, training, work, mobility, leisure and everyday living in a democratic and multicultural Europe. en
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject curriculumul nonformal en
dc.subject educația en
dc.title EDUCAŢIA PENTRU CETĂŢENIE ÎN ŞCOLILE DIN ROMÂNIA. UNELE ASPECTE ALE CURRICULUMULUI FORMAL, NONFORMAL ŞI INFORMAL en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account