REPERE CONCEPTUALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI ÎMBUNĂTĂŢIREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA

Show simple item record

dc.contributor.author Muraru, Elena
dc.contributor.author Dandara, Otilia
dc.contributor.author Spinei, Angela
dc.date.accessioned 2020-05-07T08:56:08Z
dc.date.available 2020-05-07T08:56:08Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation MURARU, Elena, DANDARA, Otilia, SPINEI, Angela.Repere conceptuale privind implementarea şi îmbunătăţirea sistemului de management al calităţii în instituţiile de învăţământ superior din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2008, nr. 5 (15), pp. 21 - 22. ISSN 1857-2103. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-15-2008/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2799
dc.description.abstract The present article is aimed to contribute both to theoretical and practical understanding of quality assurance system in Higher Education Institutions in Republic of Moldova. The authors provide a series of recommendations to administrative staff and to teachers involved in the process of quality assurance. Thus, starting with a conceptual perspective of terminology explanation and diachronic analysis we continue to emphasize the most important elements of the Quality Assurance System that would be implemented in Moldova universities. Taking into account our national specific features, at the very end of the document we describe the risks that could appear in the process of implementation or enhancement of the system. en
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject reforma învăţământului en
dc.subject Proces de la Bologna en
dc.subject învăţământului superior en
dc.title REPERE CONCEPTUALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI ÎMBUNĂTĂŢIREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR DIN REPUBLICA MOLDOVA en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account