It is recognized worldwide that the Environmental Education is part of a national strategy for guarding the quality of
life and environment. In the last few years, too many efforts and budgets were invested to develop Environmental Education programs in the educational system in Israel, but the success of these programs and the level of the existing Environmental Literacy were not sufficiently examined. This paper provides an introduction for a research, that will be introduced later, which deals with the evaluation of an environmental education programs in primary schools in the educational system in Israel.
Actualmente, se recunoaşte la scară largă că educaţia ecologică
este componentă a strategiei naţionale pentru menţinerea calităţii vieţii şi a mediului, în general. În ultimii ani, au fost investite solide eforturi şi bugete pentru a dezvolta programe de educaţie ecologică
în sistemul educaţional în Israel, dar succeul acestor programe
şi nivelul de alfabetizare ecologică nu au fost suficient cercetate. Acest studiu reprezintă o introducere bibliografică analitică pentru o
investigaţie, care va fi dezvoltată ulterior, dedicată evaluării programelor de educaţie ecologică în şcolile primare din sistemul de învăţămînt din Israel.