dc.contributor.author |
Jarjoura, Basma |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-22T12:27:20Z |
|
dc.date.available |
2016-01-22T12:27:20Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
JARJOURA, Basma. Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.5(75), pp.102-106. |
en |
dc.identifier.issn |
1857-2103 |
|
dc.identifier.uri |
http://studiamsu.eu/nr-5-75-2014/ |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/268 |
|
dc.description.abstract |
"If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning”(Mahatma Gandhi).This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa. |
en |
dc.description.abstract |
"Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacănu aş avea-o la început
” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivăşi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivația de învăţare şi realizările, şi viceversa? |
|
dc.language.iso |
en |
en |
dc.publisher |
CEP USM |
en |
dc.subject |
motivation |
en |
dc.subject |
autoeficacitate |
en |
dc.subject |
motivaţie |
en |
dc.title |
PROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATION |
en |
dc.title.alternative |
PROMOVAREA AUTOEFICIENŢEI: CONDIŢIE A MOTIVAŢIEI STUDENȚILOR |
en |
dc.type |
Article |
en |