PROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATION

Show simple item record

dc.contributor.author Jarjoura, Basma
dc.date.accessioned 2016-01-22T12:27:20Z
dc.date.available 2016-01-22T12:27:20Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation JARJOURA, Basma. Promoting self-efficacy in the classroom: self-efficacy and students’ motivation.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr.5(75), pp.102-106. en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-5-75-2014/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/268
dc.description.abstract "If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it even if I may not have it at the beginning”(Mahatma Gandhi).This article aims to shed light on the concept of self-efficacy in social - cognitive theory, and will try to answer the question does academic self-efficacy affects learning motivation and achievements and vice versa. en
dc.description.abstract "Dacă am convingerea că pot ceva să fac, voi dobândi, cu siguranţă, capacitatea de a face acest lucru, chiar dacănu aş avea-o la început ” (Mahatma Gandhi). În acest articol ne propunem să reflectăm conceptul de autoeficacitate în teoria social-cognitivăşi să încercam să răspundem la întrebarea: cum afectează autoeficacitatea motivația de învăţare şi realizările, şi viceversa?
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject motivation en
dc.subject autoeficacitate en
dc.subject motivaţie en
dc.title PROMOTING SELF-EFFICACY IN THE CLASSROOM: SELF-EFFICACY AND STUDENTS’ MOTIVATION en
dc.title.alternative PROMOVAREA AUTOEFICIENŢEI: CONDIŢIE A MOTIVAŢIEI STUDENȚILOR en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account