METHODOLOGICAL APPROACH TO FORMING TEACHERS’ EFFICIENT COMMUNICATION WITH STUDENTS AT RISK OF SCHOOL DROPOUT

Show simple item record

dc.contributor.author Kakoon, Katy
dc.date.accessioned 2020-04-16T09:47:22Z
dc.date.available 2020-04-16T09:47:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation KAKOON, Katy (2019). Methodological approach to forming teachers’ efficient communication with students at risk of school dropout. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 9 (129), pp. 190 - 195. ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9129/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2670
dc.description.abstract This article is dedicated to the specific methodology on forming the communication skills of teachers who teach students at risk of school dropout. The quality of teacher training in effective didactical communication must become an integral and compulsory part of teacher training. They will support all students to reduce the risk of school dropout. These teachers need to become professionals who are always available to students, demonstrate openness and flexibility for communication / networking with students, have the ability to resolve conflicts, developing learning motivation of students at risk of school dropout en
dc.description.abstract Prezentul articol este dedicat metodologiei specifice de formare a abilităților de comunicare a profesorilor care învață elevii în situații de risc de abandon școlar. Calitatea formării profesorului pentru comunicare didactică eficientă trebuie să devină parte integrantă și obligatorie în procesul de formare a cadrelor didactice. Aceștia urmăresc să sprijine elevii pentru a reduce riscul abandonului școlar. Profesorii trebuie să devină profesioniști care sunt totdeauna disponibili pentru elevi, ei trebuie să fie deschiși și flexibili în comunicare / relaționare cu elevii și să aibă capacitatea de a rezolva conflictele, de a-i motiva pentru învățare.
dc.language.iso ro en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject communication en
dc.subject learning motivation en
dc.subject school dropout en
dc.subject comunicare en
dc.subject motivație de învățare en
dc.subject abandon școlar en
dc.subject flexibilitate en
dc.title METHODOLOGICAL APPROACH TO FORMING TEACHERS’ EFFICIENT COMMUNICATION WITH STUDENTS AT RISK OF SCHOOL DROPOUT en
dc.title.alternative ABORDARE METODOLOGICĂ ÎN FORMAREA COMUNICĂRII EFICIENTE A CADRELOR DIDACTICE CU ELEVII EXPUȘI RISCULUI DE ABANDON en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account