SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ PERSONALITY IN TERMS OF VALUES

Show simple item record

dc.contributor.author Darii, Ludmila
dc.date.accessioned 2020-04-16T09:37:55Z
dc.date.available 2020-04-16T09:37:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation DARII, Ludmila (2019). School-family partnership on the development of primary school students’ personality in terms of values. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 9 (129), pp. 119 - 128. ISSN 1857-2103 en
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri http://studiamsu.eu/nr-9129/
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2669
dc.description.abstract The article presents the theoretical and praxiological benchmarks on education for national values of primary school children; there are presented the strategies that can be applied in the practical activity in order to improve the relations between the school and the family regarding the education for the national values of primary school children. en
dc.description.abstract În articol sunt prezentate reperele teoretice şi praxiologice privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică; sunt prezentate strategiile ce pot fi aplicate în activitatea practică în vederea îmbunătățirii relaţiilor de colaborare dintre şcoală şi familie privind educaţia pentru valorile naționale ale copiilor de vârstă şcolară mică.
dc.language.iso en en
dc.publisher CEP USM en
dc.subject collaboration en
dc.subject partnership en
dc.subject family en
dc.subject primary school en
dc.subject socialization en
dc.subject values en
dc.subject national traditions en
dc.subject tradiţii naţionale en
dc.subject colaborare en
dc.subject parteneriat en
dc.subject dezvoltarea personalităţii integrale en
dc.title SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ PERSONALITY IN TERMS OF VALUES en
dc.title.alternative PARTENERIATUL ŞCOALĂ-FAMILIE PRIVIND DEZVOLTAREA PERSONALITĂȚII ȘCOLARULUI MIC DIN PERSPECTIVA CADRULUI VALORIC en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account