În practica educațională, eficiența procesului de evaluare este influențată de anumite abordări teoretice, inclusiv de
abordări psihopedagogice. În acest sens, articolul evidențiază o abordare sistemică și complexă a procesului de evaluare
formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice: behaviorismul, constructivismul, teoria învățării depline, teoria
proiectării centrată pe dovezi, pedagogia competențelor. Astfel, evaluarea formativă înseamnă raportare la competențe,
obiective de instruire, cerințe și criterii de evaluare, feedback, resurse educaționale, interacțiune între cadrul didactic și
studenți.
In the educational practice, the efficiency of the evaluation process is influenced by certain theoretical approaches,
including psychopedagogical approaches. In this sense, the article highlights a systemic and complex approach to the
process of formative assessment through the psychopedagogical approaches: behaviorism, constructivism, theory of
mastery learning, evidence-centered design theory, pedagogy of competences. Thus, the formative assessment means
relation to competences, to instructional objectives, to requirements and criteria for evaluation, to feedback, to educational
resources and to interaction between the teaching staff and students