This paper begins with the description of the new conditions for culture and social life especially recognizable in the education field. It acknowledges the change and innovation educators are obliged to cope with in the globalization of the 21st century, with emphasize on constructive learning as a social matter. With view that using technology will not be indefinite, advanced pedagogy suitable for the 21st century, is recommended to be integrated seamlessly into the curriculum. This explains the central essential role of an effective teacher in promoting social interaction in the computerized
classroom: the increasing presence of technology forces educators to be more
imaginative and it encourages them to use teaching methods that are more appealing
to learners. In light of all this, findings are presented regarding technology
integration in teaching in Israel, Moldova, UK, and USA. My paper contributes to the ove
rall conversation and my future research will aspire to bring more definite answers
regarding effective teaching using ICT to promote social dynamics in the omputerized classroom.
Articolul începe cu descrierea noilor condiţii de culturăşi viaţă socială, recunoscute mai ales în domeniul educaţiei. Astfel, în condiţiile de permanentă schimbare şi inovare educatorii sunt obligaţi să facă faţă
procesului de globalizare, punând accent pe învăţarea constructivistă
cu problematică socială. Având în vedere că utilizarea TIC nu va fi nedeterminată, pedagogia avansată a secolului XXI, recomandă integrarea acestora în curriculum, urmând să argumenteze rolul
esenţial al unui profesor eficient în promovarea interacţiunii sociale în clasa computerizată. Prezenţa tot mai mare a tehnologiei impune educatorii să fie mai imaginativişi îi încurajează să utilizeze metode de predare, care sunt mai atractive pentru elevi. Având în vedere toate acestea, în articol sunt prezentate concluziile în ceea ce priveşte integrarea tehnologiei în procesul de predare în Israel, Republica Moldova, Marea Britanie şi în Statele Unite ale Americii. Lucrarea
noastră va contribui la iniţierea unui dialog de cercetare, care să
ofere mai multe răspunsuri clare în ceea ce priveşte predarea eficientăşi utilizarea TIC pentru promovarea unei dinamicii sociale în clasele computerizate.