Studiile realizate în diferite ţări cu referire la cariera didactică, au scos în evidenţă anumite probleme tipice. Una
dintre problemele cadrelor didactice sînt perspectivele reduse ale avansării în carieră şi lipsa unor condiţii foarte clare de creştere
profesională. Aceste circumstanţe, precum şi uzura emoţională sporită, generează plecarea din sistem. În diverse ţări, strategiile de
motivare a profesorilor se bazează pe oferirea scalelor de promovare profesională, al cărei scop este de a oferi stimulente pentru
cadrele didactice de a investi în dezvoltarea lor în prezent şi în viitor. Criteriile de promovare de la un nivel la altul (experienţă,
feedback-ul pozitiv, achiziţionarea de grade, participarea la dezvoltarea profesională, recompensa la fiecare nivel etc.). Un profesor
trebuie să-şi asume responsabilitatea de a gestiona propria carieră. Elementul-cheie al dezvoltării profesionale este perfecţionarea
continuă, concepută astfel încît fiecare profesor să îşi creeze un parcurs de dezvoltare semnificativ într-un mediu propice de învăţare.
Studies conducted in different countries with regard to the teaching career, highlighted some typical problems.
One of the common problems for teachers is limited perspective for career advancement and lack of clear terms of career
advancement. These circumstances, as well as increased emotional state, generate leaving the system. In many countries,
teachers’ motivation strategies are based on providing professional promotional scales, whose purpose is to provide incentives
for teachers to invest in their present and future development. Criteria for promotion from one level to another are: experience,
positive feedback, purchase degrees, participation in professional development, reward every level, etc. A teacher must take
responsibility for managing his own career. The key for professional development is learning continuing, designed so that each
teacher could create a path of significant growth in a supportive learning environment