dc.contributor.author |
Dandara, Otilia |
|
dc.date.accessioned |
2020-02-10T10:55:37Z |
|
dc.date.available |
2020-02-10T10:55:37Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
DANDARA, Otilia (2015). Curriculumul modular, o abordare orientată spre creşterea calităţii în formarea profesională. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, nr. 5-6 (93-94), pp. 14-18. ISSN 1810-6455 |
en |
dc.identifier.issn |
1810-6455 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2528 |
|
dc.description.abstract |
Paradigma curriculară se manifestă în educaţie
prin orientarea procesului spre: formarea de competenţe,
axarea pe cel ce învaţă, valorificarea parteneriatului
educaţional, promovarea tehnologiilor didactice interactive.
Învăţămîntul profesional tehnic secundar valorifică abordarea
curriculară ţinînd cont de prevederile curriculare, de anumite
tendinţe ce se manifestă pe acest segment al formării profesionale atît globale, cît şi legate de realităţile din ţara noastră. Cu
cît nivelul de calificare este mai jos, cu atît mai mult procesul de însuşire a competenţelor se bazează pe exersare şi preluare
directă, de la factorul educaţional, a modalităţii de realizare a sarcinii. Deţinerea competenţei profesionale se demonstrează
prin efectuarea unui proces şi obţinerea unui produs. În aceste condiţii, o modalitate optimă de însușire a competenţelor profesionale prin învăţămîntul profesional tehnic secundar este proiectarea curriculară modulară, care subordonează asimilarea
conţinuturilor formării unei anumite competenţe profesionale specifice. Conţinuturile (foste discipline de studii) se integrează
în procesul de formare a competenţei la momentul oportun, fiind un mesaj educaţional prin care cadrul didactic interacţionează
cu elevul în vederea dezvoltării unor abilităţi concrete şi a aplicării acestora într-o situaţie similară activităţii profesionale |
en |
dc.description.abstract |
The curricular paradigm acts in education by directing the process towards the competence formation, by focusing on the learner and highlighting the educational partnership and promotion of interactive teaching technologies. The
secondary technical and vocational education benefits from the curricular approach through taking into account the curriculum acknowledgement, the tendencies in vocational training curriculum, as well as global trends and realities of our country.
As the qualification level is lower, then the competence formation process is more based on practice and direct takeover of a
way of the performing tasks from the educational factor. The competence acquisition is proved by a process realization and an
achievement of a specific product. Under these circumstances, the modular curriculum design, whose contents help to form a
specific professional competence is an optimal way of formation of professional competences through technical and vocational
secondary education. The contents (former subjects of study) are activated in the process of competence formation when needed.
They constitute an educational message, by which the teacher interacts with the student in order to form specific skills, with the
purpose of using them in a situation similar to a professional activity. |
|
dc.language.iso |
ro |
en |
dc.publisher |
Centrul Educaţional PRO DIDACTICA |
en |
dc.subject |
curriculum |
en |
dc.subject |
modular curriculum |
en |
dc.subject |
competence |
en |
dc.title |
CURRICULUMUL MODULAR, O ABORDARE ORIENTATĂ SPRE CREŞTEREA CALITĂŢII ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ |
en |
dc.type |
Article |
en |