CURRICULUMUL MODULAR, O ABORDARE ORIENTATĂ SPRE CREŞTEREA CALITĂŢII ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ

Show simple item record

dc.contributor.author Dandara, Otilia
dc.date.accessioned 2020-02-10T10:55:37Z
dc.date.available 2020-02-10T10:55:37Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation DANDARA, Otilia (2015). Curriculumul modular, o abordare orientată spre creşterea calităţii în formarea profesională. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, nr. 5-6 (93-94), pp. 14-18. ISSN 1810-6455 en
dc.identifier.issn 1810-6455
dc.identifier.uri http://dspace.usm.md:8080/xmlui/handle/123456789/2528
dc.description.abstract Paradigma curriculară se manifestă în educaţie prin orientarea procesului spre: formarea de competenţe, axarea pe cel ce învaţă, valorificarea parteneriatului educaţional, promovarea tehnologiilor didactice interactive. Învăţămîntul profesional tehnic secundar valorifică abordarea curriculară ţinînd cont de prevederile curriculare, de anumite tendinţe ce se manifestă pe acest segment al formării profesionale atît globale, cît şi legate de realităţile din ţara noastră. Cu cît nivelul de calificare este mai jos, cu atît mai mult procesul de însuşire a competenţelor se bazează pe exersare şi preluare directă, de la factorul educaţional, a modalităţii de realizare a sarcinii. Deţinerea competenţei profesionale se demonstrează prin efectuarea unui proces şi obţinerea unui produs. În aceste condiţii, o modalitate optimă de însușire a competenţelor profesionale prin învăţămîntul profesional tehnic secundar este proiectarea curriculară modulară, care subordonează asimilarea conţinuturilor formării unei anumite competenţe profesionale specifice. Conţinuturile (foste discipline de studii) se integrează în procesul de formare a competenţei la momentul oportun, fiind un mesaj educaţional prin care cadrul didactic interacţionează cu elevul în vederea dezvoltării unor abilităţi concrete şi a aplicării acestora într-o situaţie similară activităţii profesionale en
dc.description.abstract The curricular paradigm acts in education by directing the process towards the competence formation, by focusing on the learner and highlighting the educational partnership and promotion of interactive teaching technologies. The secondary technical and vocational education benefits from the curricular approach through taking into account the curriculum acknowledgement, the tendencies in vocational training curriculum, as well as global trends and realities of our country. As the qualification level is lower, then the competence formation process is more based on practice and direct takeover of a way of the performing tasks from the educational factor. The competence acquisition is proved by a process realization and an achievement of a specific product. Under these circumstances, the modular curriculum design, whose contents help to form a specific professional competence is an optimal way of formation of professional competences through technical and vocational secondary education. The contents (former subjects of study) are activated in the process of competence formation when needed. They constitute an educational message, by which the teacher interacts with the student in order to form specific skills, with the purpose of using them in a situation similar to a professional activity.
dc.language.iso ro en
dc.publisher Centrul Educaţional PRO DIDACTICA en
dc.subject curriculum en
dc.subject modular curriculum en
dc.subject competence en
dc.title CURRICULUMUL MODULAR, O ABORDARE ORIENTATĂ SPRE CREŞTEREA CALITĂŢII ÎN FORMAREA PROFESIONALĂ en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account